Bu İçeriğin Okunma Sayısı: 1280
BİR YOL HİKAYESİ
Metin Temel (Yazar) tarafından yazıldı.
Perşembe, 07 Ağustos 2014 07:34

Bayramlar milli ve dini dayanışma günleridir. Günümüzde toplumun büyük bir kısmı büyük şehirlerde yaşadığı için bayramlarda memleketlerine veya tatil beldelerine akın ediyorlar.

Bizde bu bayramda hem akrabalarımızı ziyaret etmek,hem de köy etkinliğimize katılmak için İstanbul’dan Kastamonu’ya  doğru Arife Gününden bir gün önce sabah saat 06.00 gibi yola çıktık.

Evim Çekmeköy’de olduğu için Çekmeköy-Paşaköy sapağından çok rahat bir şekilde Kurtköy çıkışından çıkarak otobana bağlandım. Otobana bağlanmamla birlikte kendimi  trafiğin içinde buldum.  Ancak çok önemsemedim. Çünkü İstanbul’da yaşayan biri için bu durum sıradan her zaman olan bir durum. Fakat Şekerpınar’a geldiğimde olayın vahametini anladım. Gördüm ki binlerce araç benim gibi sabahın ilk saatlerinde yollara düşmüş.

İzmit’e gediğimde yaklaşık 3 saat geçmişti. Artık trafik ilerlemiyor adeta duruyordu. Kısa bir süre sonra kontak kapatıp beklemeye başladık.

İzmit’te ilk mola verdiğimiz yerdeki tuvalet sırasını ve yiyecek içecek bölümündeki  rezillikleri anlatmadan geçiyorum. Bu arada eski yol olan E-5’e bağlanma çabalarımda sonuç vermedi, çünkü o hattada manzara aynı idi. Adapazarı Kandıra sapağına geldiğimizde yol açılır gibi oldu. Yaklaşık 10 km yol akıcı olarak devam etti. Daha sonra tekrar tıkandı.

Ben yolun belli kısımlarından sonra açılabileceği ümidimi hala koruyordum. Önce Adapazarı-Pamukova çıkışı, daha sonra Gerede çıkışında yolun açılacağını düşündüm  Ancak ne mümkün, geçtiğim her sapaktan sonra sanki trafik biraz daha yoğunlaşıyor du.

Ben  hem oruçlu olduğum, hem de uykusuz olduğumdan zaman zaman yol ceplerine girerek kısa molalar veriyordum. Araçta bulunan eşim ve çocuklarımda artık yorulduklarından çoktan uyuklamaya başlamışlardı.

Yollar da giderken ilginç görüntülere de şahit olduk. Bindiği araçta kendisine yer kalmamasıyla araçta sıkışan aşırı kilolu bir kişi, kedisiyle, köpeğiyle ve hatta ördeğiyle seyahat edenler, uyuyan bebeği için arabasına beşik yapanlar, zaman zaman bozulan arabayı iten kadınlar, trafikten bunalıp yol kenarlarına yatan insanlar gördük.

Tüm seyahat boyunca her türlü olumsuzluklar vardı, Bazı bölümlerde şiddetli yağmura tutulurken bazen de aşırı sıcak ile mücadele ediyorduk.

Yaklaşık 13 saat sonrasında Kastamonu’ya ulaşıp iftarımızı yapınca biraz kendimize geldik. Saat gece 23.30’u gösterdiğinde artık Bozkurt’tayız. Çok şükür gelebildik. Bu kadar eziyete değer miydi ?  Bir daha gider miyim ? Hiç sanmıyorum.

Başta Bozkurt olmak üzere, Abana ve İnebolu’da anormal kalabalıktı. Nüfusun 10 katına çıktığı belirtildi.

Bayramlarda seyahatlere gidenlere tavsiyemdir. En az 3 gün önce veya bayramın 1. Günü gitsinler.

Bayram sonrası gerçekleştirdiğimiz eski cami yanı etkinliğimizde güzel bir ortamda gerçekleşti. İnebolu Kaymakamımız Gökhan Görgülüaslan, İnebolu Müftümüz Naci Çakmakçı  ve Abana Müftümüz Yakup Yılmaz etkinliğimize katılarak bizleri onurlandırdılar.

Katılan tüm misafirlerimize teşekkür ediyor, herkesin geçmiş ramazan bayramını kutluyoruz.

Memleketimizin güzelliklerini anlatacağım bir sonraki yazımı 15 gün sonra burada bulabilirsiniz.